Jungle trek

8 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Yess ik had er zin in!

We werden smorgens om 5 uur opgehaald om naar de jungle te vertrekken voor 3 dagen. Onderweg konden we bij een lokaal marktkraampje eten kopen..we herkenden niks dus probeerden van alles haha van overweldigd goor tot redelijk smaakvol.

In de jungle aangekomen begonnen we aan een klim die al gelijk behoorlijk overweldigend was. Ademnood en zweten haha ik was er klaar voor en was enorm enthousiast.

Na een klim van een half uur kwamen we bij een familie olifanten aan en deze mochten we voeren, knuffelen en wassen. Wat heb ik genoten van het spelen in het meer met een olifant.

Om het wat spectaculairder te maken..waren de reisgidsen krekels en wormen aan het snoepen en ik bedacht me dat ik op deze reis nergens nee op ging zeggen dus ik ging er voor hihi het smaakte prima..whoehoe mijn energie was super.

Na 2 uurtjes bij de olifanten trokken we door en kwamen op een plek waar we onze eigen katapulten gingen maken en vervolgens kregen we les. Dit was erg leuk en we voelden ons helemaal kind. Samen met onze katapult trokken we verder tot we bij het huis van 1 van onze gidsen aankwamen.hij woont in een houten hut met daaromheen wat houten gebouwtjes..de 1 een badkamer..de ander de slaapzaal.
De douche was gemaakt van een slang die naar een waterval was getrokken en de wc was een porseleinen bak waar je met je voeten op gaat staan. Papier gaat in een prullenbak en de spinnen en modder zie je overal haha ik voelde me erg onder de indruk.
Onze slaapzaal had een houten vloer met dunne matjes en slaapzakken. We hadden geen licht maar we hadden muskietennetten dus we waren blij. Die middag hebben we nog chopsticks gemaakt met onze machetes..die we bij ons droegen voor het geval we een slang zouden ontmoeten haha wat heel normaal is hier:) Na wat chillen met zn allen in hangmatten mocht ik de mannen helpen met koken..wat echt tegen alle hygiëne regels inging..rauwe kip snijden met een machete en vervolgens de groente ermee snijden..zonder wassen tussendoor..voeten tussen de borden met eten hihi ik heb wel even moeten wennen..maar alles smakte prima tijdens onze gezamenlijke maaltijd en niemand werd ziek..dusss waar doem we met zn allen moeilijk om haha Die avond was het erg donker vanaf 1800. We hebben wensen op wensballonnen geschreven en hebben deze de lucht in gelaten. Het was een mooi gebaar. Om 2000 waren we kapot en zijn we gaan slapen. Ik werd wakker om 23 uur en moest nodig plassen..het was pikkedonker en iedereen sliep..de wc was buiten, 40 meter van ons gebouw vandaan..ik heb mijn koplamp opgezet en begon aan mijn doodenge wandeling. Ik vergat mijn machete dus ik moest het doen met de gedachte dat de koeien onder mijn hut rustig sliepen.. dus er was vast geen wild dier te vinden (ik was nog steeds doodbang) Uiteindelijk redde ik het tot de wc en realiseerde me dat deze vol met grote spinnen en kieren zat pff ik was blij toen ik klaar was en ben vol angst teruggerend en ben op mn mat gaan liggen. Mijn mat lag naast de deuropening zonder deur..de angst werd niet veel minder duw ik heb geen oog dicht gedaan. Smorgens om 6 uur waren de mannen gelukkig wakker en ben ik ijskoud gaan douchen en ik ben hun gaan helpen met ontbijt maken. Ik was vastberaden om de reis af te maken dus mijn volgende verhaal gaat over dag 2 in de jungle!