Jungle trek dag 2

9 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Smorgens na het ontbijt hebben we chopsticks gemaakt van bamboe en zijn we gaan lopen naar een karen village. In de village leerden we over de leefregels van dit volk en konden we shoppen in de lokale winkel.

We staken wat rijstvelden over..wat behoorlijk lastig bleek te zijn, we groeten de werkende dames en aten wat rijstekorrels onderweg.

Toen begon de klim weer naar de jungle. Het was een zware en gladde klimtocht. Ik had kisten aan maar had weinig grip en de afgrond was regelmatig angstaanjagend! En dan re bedenken dat 1 van de leiders op zijn flipflops liep :s

De lucht was ijl en we waren allemaal kletsnat van de luchtvochtigheid, desondanks genoot iedereen enorm van de hele reis en de omgeving. Onderweg oefenden we met onze katapulten en aten we van boomvruchten. Suwiet zong tegen alles en iedereen, oody wist heel veel te vertellen en mr d schoot alles neer met zijn katapult..wat is het geweldig met deze begeleiding.

Rond 1600 kwamen we aan op ons tweede kamp. Wat een sprookje..een waterval met een meertje..een zelfgemaakte douche daarin en weer wat houten blokhutten en een groot kampvuur. De wc was te vinden door over een boomstam het water over te steken..ik zag alweer spanning en sensatie bij de gedachte dat ik vannacht weer zou moeten plassen.

De junglemannen oody en mister D hadden een hut om in te slapen en koken. Hier begonnen we gelijk met het voorbereiden van het eten. Suwiet, een jungleman die een tijdje was weggeweest en nu voor het eerst weer mee was, introduceerde moonlight..een zelf gemaakte drank met veel alcohol. Ik dronk aardig door tijdens het koken maar werd niet dronken..we hebben wel enorm gelachen en je word er erg druk van:)

Na het eten ging mister D ook wel number 10 genoemd (geen idee waarom) sticky Rice maken in bamboestelen in het kampvuur. Hij kwam vervolgens met wat eekhoorns kikkers en sprinkhanen aan..we hebben ze gegrild en ik vond het niet te eten maar het proberen was geweldig. Na het eten hebben we spellen aan tafel gedaan en zodra iemand verloor kreeg deze een tekening met roet op zn gezicht.

Toen het bier op was om 2000 zijn we maar gaan slapen. Gelukkig was er voor suwiet geen plek in de junglemannenhut dus die is bij ons komen liggen. We voelden ons hierdoor wat veiliger dan de dag ervoor. Ook deze hut had geen deur en we lagen midden in de jungle. Toen ik midden in de nacht nodig moest werd suwiet gelukkig wakker en die is met mij en danoushka mee gegaan om te plassen...ik was hem zoo dankbaar. Die nacht maakte de waterval zoveel herrie dat we niet echt geslapen hebben..maar ik bleef enthousiast en had zin in de volgende dag:)

1. Cokdekoning:
    29 november 2017
    Hallo natas ik leef helemaal met je mee ik kijk veel naar filmjes vande jungle daar geniet ik van groetjes oma xx
  2. Jet Heyl:
    30 november 2017
    Gaaf hoor!! De kilo s vliegen en denk dubbel vanaf met dat klimmen lopen etc en eten. Geniet nog maar even.
    Xxx